Information & Communication
Technologies in ELT
ผู้เขียน AbdulMahmoud
Idrees Ibrahim
P. O. Box 1432, English
Language Department, Faculty of Education, Alza‟em Alazhari University, Sudan
Email: amdid@maktoob.com
ที่มา www.academypublisher.com/ojs/index.php/jltr/.../1799
The use of ICTs in language teaching has
countless benefits. The development in the use of ICT, like language lab,
videos, satellite broadcast, videoconferencing and web seminars have support
the richness and quality of education both on and off campus. The Distribution
of the knowledge and learning with more flexibility supports the slogan, “Any
space is a learning space.” Therefore, our schools and universities should be
equipped with computers and internet services not just tools to learn a
language, but they contribute to different aspects of educational development
and effective learning. We as African teachers should be aware of the
challenges facing African education in general and ELT mainly; otherwise we
will be wading in the mud of the traditional methods inefficiency if we do not
exploit ICTs more effectively and efficiently to attain our goals to adjust to the
best quality.
สรุป
การใช้ ICTs ในการสอนภาษามีประโยชน์นับไม่ถ้วน
การพัฒนาในการใช้ ICT เช่นภาษาแล็บ วิดีโอ
สัญญาณดาวเทียมออกอากาศ videoconferencing และเว็บสัมมนามีสนับสนุนรูปแบบมาและคุณภาพของการศึกษาทั้งเปิด และ
ปิดมหาวิทยาลัย การแจกแจงของความรู้และการเรียนรู้
ด้วยความยืดหยุ่นเพิ่มเติมสนับสนุนสโลแกน
"พื้นที่ใดเป็นพื้นที่การเรียนรู้" ดังนั้น โรงเรียนและมหาวิทยาลัยควรมีคอมพิวเตอร์
และอินเทอร์เน็ตบริการไม่ใช่เพียงเครื่องมือการเรียนรู้ภาษา
แต่พวกเขาบริจาคไปลักษณะที่แตกต่างกันของการพัฒนาทางการศึกษาและเรียนอย่างมีประสิทธิภาพ
เราเป็นครูที่แอฟริกาควรตระหนักถึงความท้าทายซึ่งการศึกษาแอฟริกาโดยทั่วไปและ ELT ส่วนใหญ่ มิฉะนั้น เราจะเป็น wading
ในโคลน ของ inefficiency
วิธีดั้งเดิมถ้าเราไม่ขูด
ICTs อย่างมีประสิทธิภาพ
และมีประสิทธิภาพบรรลุเป้าหมายของเราเพื่อปรับปรุงให้คุณภาพดีที่สุด