The Effects of Teachers’ Verbal Behavior on Students’ Anxiety—Based on the First-year College English Classroom in China
The Effects of Teachers’ Verbal
Behavior on Students’ Anxiety—Based on the First-year College English Classroom
in China
ผู้เขียน Runjiang Xu
English Department, Zhenjiang
Watercraft College of PLA, Zhenjiang, China
Email:
xurunjiang_88@hotmail.com
Yucheng Li
English Department, Zhenjiang
Watercraft College of PLA, Zhenjiang, China
Email: leemaomaofuji@yahoo.com.cn
ที่มา http://ojs.academypublisher.com/index.php/jltr/article/view/0103250253
To summarize, teachers’ verbal
behavior do have effects on students’ anxiety, especially for first-year
college students who undertake more language anxiety in the college English
classroom for the different learning environments and teaching purposes between
secondary school and college. So it asks teachers’ attention to students’
anxiety and make some adjustments to reduce their burden in the process of
English learning. Accordingly, teachers’ verbal behavior cannot be neglected to
conduct a perfect interaction in the classroom. Owing to the limited time and
space, there are several factors which have been neglected. Further studies
might be carried out from other aspects to explore the correlation between
teachers’ behavior and student’s anxiety so as to fulfill the research of
college English teaching.
สรุปครูพฤติกรรมทางวาจาจะมีผลกระทบต่อนักเรียน
'ความวิตกกังวลโดยเฉพาะอย่างยิ่งสำหรับปีแรกนักศึกษาที่ดำเนินการมีความวิตกกังวลในภาษาอื่น
ๆ ในชั้นเรียนภาษาอังกฤษที่วิทยาลัยสำหรับสภาพแวดล้อมการเรียนรู้ที่แตกต่างกันและวัตถุประสงค์การเรียนการสอนระหว่างโรงเรียนมัธยมศึกษาและวิทยาลัย
ดังนั้นจึงขอให้ความสนใจให้กับนักเรียนของครูความวิตกกังวลและทำให้การปรับเปลี่ยนบางอย่างเพื่อลดภาระของพวกเขาในกระบวนการของการเรียนภาษาอังกฤษ
ดังนั้นพฤติกรรมทางวาจาของครูไม่สามารถละเลยที่จะดำเนินการมีปฏิสัมพันธ์ที่สมบูรณ์แบบในห้องเรียน
เนื่องจากเวลาที่ จำกัด และพื้นที่มีหลายปัจจัยที่ได้รับการละเลย การศึกษาต่อไปอาจจะมีการหามออกจากด้านอื่น
ๆ ที่จะสำรวจความสัมพันธ์ระหว่างพฤติกรรมการครูและความวิตกกังวลของนักเรียนเพื่อให้เป็นไปตามการวิจัยการเรียนการสอนภาษาอังกฤษที่วิทยาลัย